Aanmelden / Overstappen / Verhuizen

U wilt zich aanmelden of overstappen naar Anode Energie. Hoe regel ik dit?
Zijn er instapkosten voor nieuwe klanten?
Waarom moet ik mijn postcode en huisnummer invoeren voor een voorbeeldberekening?
Waarom moet ik mijn meterstanden doorgeven aan Anode Energie bij de aanmelding?
Welke partijen gebruikt Anode Energie als tussenpersoon?
Wat is een EAN-code en waar kan ik deze vinden?
Wat is opslag duurzame energie (ODE)
Wat is energiebelasting?
Klopt het dat ik BTW betaal over de Energiebelasting?
Wat zijn transportkosten?
Wat is vastrecht?
Wat merk ik ervan als ik ben overgestapt?
Moet ik mijn bestaande leveringsovereenkomst bij mijn oude leverancier opzeggen?
Ik heb al een overeenkomst. Loop ik nu het risico om twee leveranciers te krijgen?
Ik heb al een overeenkomst, maar ik wil hier eerder dan het einde contractdatum vanaf. Wat kan ik doen?
Moet ik mijn netbeheerder laten weten dat ik een andere leverancier heb?
Kan ik zonder energie komen te zitten?
Hoe lang duurt het voordat ik van leverancier ben gewisseld?
Ik heb een overeenkomst met een nieuwe leverancier gesloten, maar bij nader inzien heb ik hier spijt van. Kan ik nog terug naar Anode Energie?
Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?
Wat gebeurt er als ik naar het buitenland verhuis?
Wat moet ik doen als ik ga verhuizen met iemand met ook al een leveringsovereenkomst?
Wat is vermindering energiebelasting
Welke aansluiting heeft een verblijfsfunctie?
Welke aansluiting heeft geen verblijfsfunctie?